Den tuffa verkligheten är finare än den finaste champagne

Tja. Det var svinkul igår.

Dagens citat från igår
Macce: "Du har cool stil oavsett vad"
Jag: "Oavsett vadå?"
"Oavsett vad alla andra säger"
"Vaaaa??"
"Nej men det är sant."

Förfesten var varm, trevlig och givande.
Jag älskar att träffa nya människor att tycka gott om,
människor att gå åt sidan och villkorslöst prata med. Dela musiksmak eller en öl.
Det är finare än den finaste champagne.


Björket glittrade och människorna sken som små solar,
de hade varsin stjärna mellan revbenen som utstrålade energi och glädje
(vissa utstrålade någonting helt annat men det är den mörka baksidan
som jag inte ska ta upp, man vill ju inte verka negativ)

Jag blev puttad i en snödriva och skrattade
jag blev armbågad i bakhuvudet och skrattade
jag fick komplimanger för min personlighet och blev tyst.
Jag blev kysst på kinden, inte ett ljud

Ssccchhh

Efterfesten var för min del inte helt slut förrän jag somnade runt åtta på morgonen,
efter att första patrullen redan däckat, vaknat igen och gått hem
Värden ifråga sov beslutsamt på golvet med öppna ögon och oregelbundet snarkande

Sista klunken vin sköljde min strupe vid samma tid som mitt väckningsalarm
en vardagsmorgon innan skolan. Sällskapet var angenämt.
Fantastiskt.








oh baby baby it's a wild world


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0