Sladdar och 44 000 huf

Jag skulle växla kronor till huf, utan komplikationer.
Nummerlapp 34 och en halv resetidning senare
hade jag sedlar till ett värde av 44 000 i plånboken.
Den feta bunten med 2000-lappar motsvarar dock ynka 71 kronor styck.
TVÅ ÖL!
Ja det blir 2000 kronor tack.
Fast på ett okänt språk då,
och jag är redan förvirrad. Dom har dessutom ett annorlunda alfabet i Ungern.

Hårblekningsmedlet svider i min hårbotten och jag råkade spilla på min BH.
En numera ljusbeige fläck träder fram i det ceriserosa tyget,
och denna låt spelas ambitiöst från mina högtalare via Spotify
(jag köpte en ny sladd på Claes Ohlsson):




Jag gick fram till Claes Ohlsson (alla som jobbar där heter Claes Ohlsson bara så ni vet)
och bad om en sån där sladd man kopplar mellan dator/mp3 och stereohögtalarna.
Han drog fingrarna genom backslicket, sänkte ena ögonbrynet och sade ungefär
"HEHH lilla gumman... du får nog vara mer specifik än så"

Så sa jag "EN HELT VANLIG STANDARD SLADD" och pekade på uttaget i min Mp3.
Jag fick min sladd men FÖRLÅT för att jag inte kan alla facktermer vad gäller sladdar.
Jag är fan inget sladdbarn.






Dessutom är jag bra på andra saker.


Kommentarer
Postat av: acke

det kallas en AUX-sladd, nu vet du det till nästa gång! :D



eller en 3,5 mm hane till hane!

2010-07-30 @ 14:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0