En vegetarians eviga klagan men med all rätt för helvete

Tja, bara en liten munter påminnelse om verkligheten. Lätt att glömma liks.
Ingen varning för starka bilder.




(grisar som dör av fel orsaker i fabrikerna hamnar såhär och blir exempelvis kattmat)
och visst är det gott med lammkotlett? tänker inte ens lägga upp de bilderna.

Nä men det hjälper ändå inte om bara DU slutar äta kött, eller hur?
Det kvittar var det kommer ifrån och vad det är, för om det inte "hjälper"
så är det bara att glupska med gott samvete  för kött är ju så GÖTT va
Och djur är ju faktiskt till för att dödas och brukas av människor,
ja för så har det ju alltid varit. det är ju vår instinkt.
Djur har inga känslor, kan inte känna smärta så är det bara

från och med idag äter jag inte fisk eller skaldjur heller,
och jag vet att jag är jobbig och dum och NI FÅR VÄL ÄTA VAD FAN NI VILL!!!
och
vilken störig tjej Melissa är, sån jobbigt engagerad feminist-estet-vegetarian, usch
kan hon inte skriva mer om mode och relationer? dagens lunch kanske?
Men hallå. Jag ville ju bara upplysa lite, sedan är det ju upp till var och en
om man vill bry sig eller inte. Oavsett vad ni tycker om mig och mina åsikter
så gillar jag er för dom ni är (dagens lögn men det lät bra)

Kommentarer
Postat av: Namn

Det är jävligt fel att göra så med djur. Men folk kommer att forsätta äta kött sålänge det finns att köpa vid kyldisken. Det är det som är problemet.

Allt skulle varit så mycket bättre om vi slutat äta kött, så djuren slipper lida så mycket för oss.

Men människan idag saknar sympati och är egocentriska, tyvärr.

2010-03-04 @ 23:06:51
Postat av: Amme

det äcklar mig att se jägare som är så jävla stolta över att dem dödat djur.

Dem borde fan själva bli skjutna och torterade

2010-03-04 @ 23:07:39
Postat av: Jessica

ja, som sagt - människor kommer aldrig sluta äta djur då "vi är högre på intelligensskalan". Frågan är hur man kan ligga högt på en skala då man torterar och dödar djur för egen njutnings skull? Men de kanske bara definieras emotionellt skadade? Dessutom tycker jag det är skumt med vegetarianer som äter kyckling, då de djuren ofta sägs ha det sämst. Undrar när fan man ska ta tag i vegan-livet!

2010-03-10 @ 22:05:35
URL: http://jessicasandquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0