Om jag vunnit tio tusen kronor hade alla mina problem upphört existera

äckligt men sant enligt magkänslan och tiotusen är väl ingenting,
med tanke på att kronprinsessans bröllop förväntas kosta trettio miljoner,
och hiphoparen i Miami's diamantklocka kostade ~50 miljoner dollar
bilen 100 miljoner dollar, huset 500 miljoner dollar
KRIGET I MELLANÖSTERN 1138094822 miljarder biljarder triljarder DOLLAR
$$$$$$$$$$$$$$!!!!!!!!! KA TCHING

blott de förmögnas dasspapper kostar 10 000 kronor
så det är väl en överkomlig summa att skänka för att lösa alla mina problem?
men sedan skäms jag
för det finns en förskräckligt stor summa barn i Kina som jobbar 15 timmar om dagen
och tjänar skamset få kronor sammanlagt genom hela livet,
dör för att pengar till sjukvård saknas

Jag mår lite dåligt. jag hatar pengar, hatar materiella ting att bli lycklig av
för lycka är synonymt med kärlek och kärlek kan inte köpas för pengar
men VARFÖR
kände jag mig då så lycklig framför spegeln i affären
med den där balklänningen perfekt åtsittande, pärlskimrande runt mina bröst
och så vackert fallande till knäna, men sedan olycklig
när jag såg the fucking pricetag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0