levande djur + mördarmaskin = mat /////////////////// vegetarian + yttrandefrihet = kritiserad vegetarian

- Jag tycker Jonas Wahlström är dum, sade jag vid köksbordet idag.
- ...eftersom han leker med och tar hand om alla möjliga slags djur
men ändå gladeligen äter djur som blivit födda i fångenskap, plågade 
och slutligen mördade på fabrik,
sa jag.
Det var ingen som höll med. Istället skapades en mindre debatt
varav parterna var Jag vs. Resten.


Som vegetarian blir jag mer ifrågasatt än mina sverigedamokratiska bekanta,
och det irriterar mig nåt så jävligt. Samma sak med feminismen.

Det verkar så enkelt att kritisera ställningstagande som som står för
sodilaritet, pacifism, jämställdhet, jämlikhet, kärlek, gemenskap OCH SÅ VIDARE.
Medan smygrasismen, högerkonservatismen,
och alla andra fientliga ideologier låts vara i tyst grubbel.
Ja de kommer till och med in i riksdagen.







Kommentarer
Postat av: Belleno

Håller med dig. det är något fel på högt över hälften av jordens befolkning. Att bli vegetarian är ju det bästa man kan göra har aldrig haft ett renare samvete och samtidigt mått så bra som när jag slutade att äta kött. Jag tror faktiskt att dom som är anti-vegetarianer innerst inne egentligen skäms så otroligt mycket över sitt köttätande och sitt djurplågeri att dom känner att dom måste hugga tillbaka direkt och sänka den personen som faktiskt lever "rent". Helt enkelt så tror jag att dom avundas att vi kan vara så sympatiska för dom där fyrbenta varelserna. Men det hade ju varit så lätt för dom o bara sluta äta kött så dom slapp den där jagvetattjagintebordeinnerstinnemenomjagtänkerpådetmårjagskit tanken där i bakhuvudet! Så tror jag, hehe.

2010-11-18 @ 18:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0