Gudrun forever

Tjocka streck blev bokstäver som blev ord som blev min röst i valet.
Jag fick nämligen skriva min röst för hand
eftersom Feministiskt Intiativ inte fanns som tryckt valsedel att välja
till skillnad från Sverige Demokraterna som... Ja ni vet.
Dock gav detta bara mer power åt de tjocka versaler jag skrev.

I 6 år har jag längtat efter att få lägga min röst på FI.
När vi "låtsasröstade" i högstadiet röstade jag tveklöst och högljutt på FI
med femtonåriga porrsurfande innebandyspelares könsord i ryggen.




Kanske var det därför jag log hela vägen till valloken.
Känslan av att få rösta PÅ RIKTIGT kändes jävligt mäktigt.
Krogen och självständighet i all ära
men när jag lade den där handskrivna lappen i kuvertet
var det första gången jag kände mig myndig sedan jag blev arton.


Kommentarer
Postat av: Bella

Brrrrrrrrrraaaa

2010-09-15 @ 10:22:44
URL: http://popfisk.blogspot.com
Postat av: Ellen

Håller med dig missymelle!! ;);) In med FI i riksdan o ALDRIG SD!!

2010-09-17 @ 23:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0