Dagens nyheter i korthet (så slipper ni anstränga er)

För att fira att jag överlevt vårdepressionen i år igen gick jag ner till vattnet
efter att ha köpt Aftonbladet med Expressens söndagsbilaga.
Jag drog mig från att köpa Aftonbladets söndagsbilaga
eftersom Anna Skipper var på omslaget.
Jag finner Anna Skipper väldigt obehaglig.

Trots den kyliga Kalmarvinden var solens reflektioner vackra i vattnet,
men ack, nyheterna gör mig alltid så förvirrad.
En skribent framhäver faktumet att att djur torteras ihjäl på helvetesfabriker
för att sedan ätas av empatistörda människor.
Längre fram tipsar en annan skribent glatt om Lammkotlett till påsk.


Fler "nyheter":

  • En jävla massa manliga läkare har våldtagit och sexuellt utnyttjat patienter i Sverige.

  • Mikael Persbrandt knarkar. No shit?

  • En manlig pedofil våldtog 12årig tjej, slapp häktet och har nu rymt inför rättegången.

  • Folk är sura eftersom Astrid Lindgren hamnar på en så liten peng som 20-lappen.
    Kungliga myntkabinettets försvar: "Tjugan är den sedel barn kommer i mest kontakt med".

  • Ett nyfött barn som haft andningsuppehåll skickades hem från sjukhuset och dog.
    Föräldrarna ska få 70 000 kronor i ersättning.
    Ett nyfött barn är alltså värt lika mycket pengar som en begagnad, sliten husvagn.

  • Big Brother-huset är dåligt för deltagarnas psyke. No shit?

  • Nicholas Cage är kvinnomisshandlare. No shit?

  • Kungen åkte till Afghanistan och klippte band på svenska militärbaser. Idiot.



Aftonbladet gjorde mig inte gladare, men solen gjorde.
Nästa gång ska jag läsa en bra bok istället.
Jag har beställt The Catcher In the Rye. Ser fram emot det.

 


Kommentarer
Postat av: grammy gail

the catcher in the rye rules!!

long live Holden Caufield!

2011-04-17 @ 23:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0