Den vuxna födelsedagsvärlden

Idag fyller jag 20 år.
Jag minns när jag var 17 år och min dåvarande pojkvän fyllde 20. September 2008.
Han kändes så vuxen med systemetkassar och skägg. 
Han ville inte fira särskilt mycket. Det kändes konstigt. Vuxet.

I barndomen kretsade hela universum runt min födelsedag.
Det var MIN dag och ALLA brydde sig. Sen tonades den känslan av
och nu är den borta.
Det är inte min dag idag. Det råkar bara vara min födelsedag.
Inget märkvärdigt. Jag delade inte ens ut päronsplitt till mina klasskamrater.

Dad ringde vid tolvslaget inatt och grattade.
Mamma och lillbrorsan ringde och väckte mig i morse med vacker sång.
Min storebror som jag inte pratat med på väldigt länge ringde idag. Det var rörande.

Jag har haft två fester.
En jättestor hemma i Skåne, där det kryllade av hyllningar och presenter. Det var skitkul!
I lördags hade jag en rolig hippie-födelsedagsfest med mina studiekamrater.
Det var mer fest för festens skull.
Jag har inga nära vänner i Kalmar.

Sedan var det ju det här med systembolaget.
Jag har inte haft problem med att skaffa alkohol de senaste fyra åren,
så det är väl inget med det.


För 20 år sedan var min mamma 20 år och födde mig.
Tack för det mamma.
Annars hade jag aldrig kunnat skriva ett blogginlägg om att jag fyller 20 år idag.


Min födelsedag original. Jag ligger och chillar in livet i plastburken bredvid mamma.


Kommentarer
Postat av: mamma

Plastburken ! haha

2011-04-11 @ 17:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0