Jag gillar högtider

Inte för traditionerna eller de röda dagarnas skull.
Jag gillar högtider eftersom dessa tider är de enda tider främmande människor i Sverige
önskar varandra fina tider. Och säger det rakt ut.

Jag råkar gå in i en gammal dam på tågstationen.
- Oj, förlåt! Det var inte meningen.
- Ingen fara du. Glad påsk!
- Tack detsamma!

Jag hjälper en man lösa ut sin biljett i automaten
och ett samtal om hur vi ska spendera påsken inleds.
När vi skiljs åt önskar vi varandra en fin påsk. 
 
Julen är ännu bättre.
Då ropar främlingar på stan GOD JUL efter en. Det gillar jag.
Tänk om kassabiträdena skulle önska varje kund en underbar dag, varje dag.
Vore inte det fint? Eller skulle det kanske ta det fina ur det fina?


Kommentarer
Postat av: DeaZ

Aldrig någon främling som ropat God Jul till mig :(

2011-04-25 @ 20:56:50
Postat av: Benjamin

Jag önskar nästan alltid mina kunder en trevlig dag :)

2011-04-29 @ 17:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0