Ord säger mest.

Pennan är ett svärd men då är tangentbordet en atombomb.
Det har jag kommit på själv. Tänk på det.

Och en bild kan säkert säga 1000 ord, men inte vilka ord som helst.
En bild kan aldrig berätta allt på samma sätt som ord kan.
Kolla här till exempel.


Ni ser att jag sitter på en buss, förväntansfull och kanske full pga. ciderna framför.
Det är sommar. Mer kan ni inte veta.
Orden säger att jag är på väg mot min första Hultsfredsfestival
efter att ha drömt mig dit sedan jag var tretton år
och Korn, Slipknot, System of a Down och Marilyn Manson var där.
Det är år 2008. Jag är 17 år och ska snart se bland annat Rage Against the Machine och Babyshambles.
Jag är inte full. Än. Ciderna tillhör killen bredvid mig. Han var ansvarig för bussresan.
Mamma lät mig bara ta med åtta cider för fem dagars festival.
Men jag klarade mig. Jag snyltade sprit av andra istället.

Ord säger mer än en bild. Det behövs inte ens 1000 ord.
I ovanstående exempel behövdes ynka 88 ord.
Jag räknade faktiskt.


Men jag förstår hur ni tänker med det där uttrycket.
Om man har varit på en fantastisk plats som inte går att förklara, bara att visa i en bild,
då säger kanske bilden mer än tusen vackra ord.
Men om platsen är så fantastisk så räcker ändå inte bilder.
Man måste ha varit på den fantastiska platsen för att fatta
Eller hur?

Och för att kunna förklara det krävs ord.


Kommentarer
Postat av: gail

the pen is mightier than the sword------how about conquering a piece of paper?

2011-04-19 @ 15:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0