Jag vill ha hela världen och vara lycklig hela tiden i oändlighet

Jag är älskad, frisk och fri
Jag kan göra allt jag vill
Det finns flygplan och tåg
Jag har två fina ben
Jag kan ta mig vart jag vill
Jag kan ta alla mina små pengar
och flytta till Indien eller San Francisco
Jag kan vara vem jag vill





Men hur långt bort jag än kan rymma
så finns det en verklighet vart jag än landar.
En liten rutinbaserad vardag som inte kommer vara exotisk länge nog. 
För ingenting varar länge nog.

Det bästa kanske är att
trots mina gränslösa potential
gå igenom en grå tunnel varje dag i detta Sverige
och längta efter tillfälliga lyckorus såsom vackert väder, förälskelse och semester.

Det är en oändlig hunger.
Jag vill ha hela världen och vara lycklig precis hela tiden i all oändlighet
men det går ju inte
så mätt blir jag aldrig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0