Imorgon är början på något sjukt häftigt

Om exakt ett dygn sitter jag på flygplanet mellan Danmark och Island.
På Island ska jag nämligen mellanlanda, innan nästa flyg tar mig till Boston.

I Boston väntar min farmor med Clam Chowder och Doritos.




Därefter följer fem dagar av massiv shopping på Forever21 och dylikt,
i kombination med odrägligt mycket krängande av diverse amerikansk mat och cookies.
Bilden nedan föreställer ingången till en Forever21, a.k.a The Gates to Heaven.




Efter dessa fem galet amerikanska dagar följer fem dagar hos min farfar,
som bor i ett gigantiskt hus precis intill en vacker sjö.
Där ska jag åka vattenskidor och äta hummer,
träffa fina super-amerikanska släktingar and thank the lord for all my blessings.
Samt dricka Budweiser med min coola 24-åriga faster Vanessa.

Till farfar anländer även resten av min svenska familj, och då ska vi till Six Flags!
Vad är då Six Flags? Undrar ni. Jo, Six Flags är det här:





Ett stort nöjesfält med massor av sjuka bergochdalbanor.
Bland annat Superman, som är rankad världens åttonde värsta bergochdahlbana någonsin.
Jag åkte den sommaren 2006, och jag längtar som fan efter att återfå kicken.
Six Flags ligger i Springfield. Stöter jag på Homer Simpson ska ifrågasätta hans kvinnosyn.


Efter tio dagar med släkt utanför Boston ska jag och min svenska familj
dra vidare och göra New York City ännu mer osäkert.





Därför får ni ha överseende med minimalt mycket (eller maximalt lite)
bloggande de närmsta två veckorna.

Men sedan flyttar jag tillbaka till Kalmar och höstterminen,
och då blir allt som vanligt igen.
Förrutom att jag kommer ha ett gäng underbara minnen,
coola foton och roliga anekdoter att dela med mig av.

So long my darlings.


Kommentarer
Postat av: Anonym

coooooolt. Ha så kul.

2011-08-11 @ 23:11:41
Postat av: Sara

Åh va kul, har precis kommit tillbaka från ett besök hos min farfar i Usa. Det är nog det land jag älskar allra mest!

2011-08-11 @ 23:24:19
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0