Vad är coolt?

Självklart är det coolt att inte bry sig,
men likväl är det o-coolt att inte ha något paraply under en plötslig monsun á la sommarsverige.
Det är o-coolt att vara dyngsur på tåget. Jag vet, för jag var det senast igår.
Det kändes inte alls coolt.

Och självklart är det coolt att ta risker.
Men likväl är det o-coolt att kugga på tentor
eller köra i diket under en rattfylla.
Gränsen mellan coolt risktagande och ren dumhet
är baserad på enbart slump.

La Parkour är ju coolt, men inte om utövaren faller och bryter nacken.
Slumpen måste vara fett cool.

Och om vi ska tro alla filmer så är det coolt att ha svart skinnjacka,
men likväl är det o-coolt när var idealslavande bloggerska bär en skinnjacka á la 398:- på H&M.

Coolheten sitter kanske i den egna individens uppfattning om sig själv?
Men likväl tänker jag "SHIT VILKEN TÖNT" om killen som går förbi med muskelsprängda armar
i ett spännt gung en halvmeter från midjan.
Ni vet vem jag menar.




Kommentarer
Postat av: Anon

Det är o-coolt att ha en skinnväst, men det är coolt att ha en skinnjacka.

Detta innebär att coolhet enbart handlar om skinnärmar.

Ha skinnärmar till bad som helst och du är cool.

2011-08-15 @ 23:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0