teknologi gör min själ mindre fri

En kväll som denna
vill jag ha en penna
ett papper och inspiration
men en laptop med knappar
och en Iphone med appar
sänker all min ambition

En vild fantasi 
kan skapa magi
och ge mitt glödande hjärta en själ
men teknologi
gör min själ mindre fri

att göra det jag vill så väl

När jag väl kommit på nåt
uppstår ett avbrott
och min lilla inspiration bara dör
men det är svårt att ignorera
för de blir bara flera
små oviktiga saker som stör

Facebook - bara för att
Youtube - för skratt
trots att jag klarat mig utan
bloggar som prisas
och annat som visas
i denna ytliga rutan.

Men trots dessa fel
är denna dikt snart hel
så jag äntligen kan logga ut
och känna mig glad
bara en sista rad
så min dikt får ett värdigt slut.



Kommentarer
Postat av: grammy gail

this is beautiful....buy yourself a notebook and pens and pencils for when you want to write slowly and carefully.......and thoughtfully.............beautiful thought...many writers and people in that business won't even touch a computer!

2011-12-22 @ 21:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0