mellan slottet och östersjön

Tanken var att sitta snyggt på golvet under förfesten.
Resultatet var att mina favoritjeans sprack mitt i skrevet.
Buddha bar aldrig jeans från H&M.

Denna kväll märktes det verkligen att jag studerar i en småstad.
Promenaden mellan Umgänge1 och Umgänge2 på dansgolvet
krävde nämligen 4 rövnyp från AXE-doftande killar i rutig skjorta. En simpel ekvation,
och för ett ögonblick kändes det som att vara hemma i Hässleholm igen.

Under promenaden hem mitt i natten,
med slottet till vänster och Östersjön till höger, hann jag tänka;
hur FAN hamnade jag här? Vad fan är Kalmar för någonting?
Världen består av sju fantastiska världsdelar
och här går lilla meningslösa JAG 
i världens blåsigaste stad,
från världens vanligaste klubb
till världens mest normala lägenhet. 
En biltuta väckte mig från funderingarna,
och jag kom till insikt med att Livet är mer simpelt än jag tror.



Men det var fan mina favoritjeans.


Kommentarer
Postat av: DeaZ

Nita skiten ur dem!

2011-01-30 @ 16:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0