Allt är precis tvärtom. Allt är upp och ner

Världen är bisarr. Världen är vrickad. Världen är sjuk sjuk sjuk.
Allt är upp och ner. Världen är en plats där rätt är fel och fel är rätt.
Den ondaste varelsen klarar sig alltid bäst. Survival of the fittest 2011.
Så fungerar världen.

Media förstör information. Skola förstör kunskap.
Polisen förstör trygghet. Pengar förstör lycka.
Religion förstör tro. Politik förstör rättvisa, demokrati och all hopp om fred.

Hat förstör kärlek, inte tvärtom. Det ska ni aldrig glömma.
Hat förstör kärlek.

Men en sak har jag lärt mig så in i helvete.
De mest avskyvärda människor måste jag vara vän med. 
Le inställsamt och aldrig någonsin säga emot. Låtsas se upp till.
Annars får jag stora problem. Det är så världen fungerar.
Onda människor har makten i alla lägen, eftersom de plågar sina fiender.
Det är inte som i filmerna. Det slutar aldrig så. Allt är precis tvärtom.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Väldigt intressant inlägg, Mel. Men hur du menar med "Hat förstör kärlek"? Jag förstod inte riktigt det (tyvärr).



Och för mig (rent subjektivt), förstör INTE pengar lycka.. Jag hade definitivt inte blivit olycklig om jag vunnit 25 000 kronor. (Fast det är ju som sagt bara jag)

2011-01-16 @ 21:06:54
URL: http://johanneslang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0