Saker jag tänker på i skogen

Ibland önskar jag att jag vore musikalisk nog att skapa mig själv en musikalisk karriär,
vilket inkluderar ett eget band eller åtminstone artistnamn.

Det jag därmed strävar efter är varken berömmelse eller rikedom,
då de är åtråvärda ting jag kan uppnå på alla möjliga sätt.
Det jag däremot strävar efter är att få hitta på ett riktigt coolt bandnamn.
Senast ämnet kom upp i mina tankar var jag ute och gick med hunden i skogen
och tänkte på fina ord.

Ordet orgasm har egentligen ett väldigt tråkigt sound, med tanke på betydelsen.
ORG = organisation. Och ASM låter som klåda i lillhjärnan. 
Men så tar vi det på engelska, adjektiv-form och med ett vackert ord efter,
exempelvis ordet Extas = Vackert ord.
Då får vi det coola bandnamnet ORGASMIC ECSTASY,
vilket låter som en sjukt hipp techno-duo. 

Om mitt påhittade band ifråga däremot är ett hårdrocksband,
kan det istället gå under namnet Orgasmic Hell, eller liknande. 
Eller varför inte en flummig experimentell hippie-grupp
vid namn Orgasmic Rainbow. Det klingar onekligen vackert.

På det spåret kan jag rulla vidare i mina tankar
tills min hund sätter sig på huk och jag måste plocka fram bajspåsen.  


Resten av promenaden funderar jag över hur jag kan göra ett coolt bandnamn av ordet Bajs.
Det får nog bli ett lokalt punkband, vid namn Orgasmic Poop.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0