Mer kroatien!



På bilden ovan står Drazen framför staden Zadar, där hans mormor och morfar bor i ett stort tjusigt hus.
De heter Anto och Janja och pratar varken engelska eller svenska, så kommunikationen var svår
men deras välkomst-kramar var så stora och gosiga att det kändes hjärtligt ändå.
Tyvärr kom en liten tsunami och dränkte min kamera innan jag hann fota Anto och Janja.

Denna dag körde vi till en superfin plats som heter Petrcane
Solen brände mig så hårt på ryggen att huden just nu faller av i stora remsor.







Havsvattnet var såhär kristallklart överallt,
ibland så klart att jag i detalj kunde se alla äckliga sjögurkor på havsbotten 20 meter under mig.
Då fick jag nästan panik men när jag såg på Drazen, likt den vattengud han är
så blev jag lugnare.



Efter badandet visade Drazen mig sin nya fina båt. Gillar att han har satt upp en kroatisk flagga i akten! 
Sedan var Drazen trött och snygg hemma på balkongen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0