Det känns att leva

Lus fucking pank med en skyskrapa av utgifter.
Referat, examinationer och höga ambitioner.
Hård kritik och tenta i rättsjournalistik.
Förvaltningsdomar och tvistemål,
Paragrafer - Tryckfrihet - SKÅL! 
Kan bara plugga och vänta
på nästa fantastiska tenta.

som helt naturligt medför den grövsta tentaångest.

Försöker koncentrera mig men nyheterna stör;
Katastrof i Japan och jättemånga dör.
Det är vår men svinkallt och krig överallt.
Jag har inte tid att tänka på jordens undergång.
Jag har mina egna katastrofer.

Smutset i min lägenhet ligger i lager.
Har inte råd med wettextrasor.
Brödtexten var bra men inte ingressen.
Får acneutslag i pannan av stressen. 
Blek och ful utan råd till smink eller hårfärg.
Sover ihopkrupen med knäna mot bröstet.
Vill sova hela tiden.



Bryter ut i störtgråt för minsta lilla grej.
Det känns att leva.

Kommentarer
Postat av: Saga

Jag tror du har läst serien "Zelda" om inte, läs den. Tror du finner den rolig. :)

2011-03-14 @ 13:03:58
Postat av: Melissa

Det har jag inte, men tack för tipset!

2011-03-14 @ 13:18:57
Postat av: DeaZ

Du får snacka med en lånehaj ;) "mig" om du klarar av räntan :O

2011-03-14 @ 15:23:51
Postat av: grammy gail

Melissa...you sound very pre-menstrual.....ever notice how you get once every month...really depressed and dark- your poetry and thoughts get all sceary? and too much?.....AND THEN YOU ARE FULL OF JOY AGAIN!!....you have PMS.....i had it bad all my life..we have another connection--so, when you find yourself all crazy.......check how many days before your period is coming.....you might be surprised!.........life is good.......don't worry!

2011-03-16 @ 00:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0