Så länge män tjänar pengar på tjejers dåliga självförtroende...

Så länge små flickor och pojkar uppfostras på helt olika grunder
kommer jag fortsätta argumentera.

Så länge barn förväntas bete sig och leka på ett visst sätt beroende på vilket kön de har,
kommer jag fortsätta diskutera.

Så länge tjejer och killar bemöts på olika sätt i skolan
kommer jag fortsätta tjata.

Så länge kvinnor måste vara snygga och stylade i film och TV,
medan fula och gamla män respekteras högt,
kommer jag fortsätta klaga.




 


Så länge män tjänar pengar på tjejers dåliga självförtroende
kommer jag fortsätta protestera.





Så länge människor ignorerar orättvisan och sexismen i samhället
kommer jag fortsätta väcka debatt.

Så länge folk på allvar tror att det är "naturligt" med könsroller
kommer jag fortsätta bevisa motsatsen.  

Så länge människor hittar på egna definitioner av ordet "feminist"
kommer jag fortsätta.






Men när folket vaknar upp och får ut huvudet ur röven.
Då ska jag vara så nöjd och glad!



Kommentarer
Postat av: Saga

<3

ps. Ett hjärta får sätta ord på vad jag tycker om dig och din blogg ds.

2011-05-06 @ 19:50:38
Postat av: Isabell

Håller fullständigt med ovanstående person!

2011-05-07 @ 10:45:00
URL: http://popfisk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0