Vårsnö + sminktips

När jag var på väg hem från skolan idag började det snöa.
Det snöade i Kalmar den 3 maj 2011.

Samma datum fick jag köpa en digitalkamera billigt billigt av en snällis som heter Mattias.
Mattias har en rolig blogg. Här kommer en länk till den: Mattias blogg <---- Klicka!

Så nu kan ni ÄNTLIGEN se NYA bilder på MIG och min omgivning!!! Som ni längtat va.




Sminktips: 
Jag har alltid en superljus foundation (runt ögonen och för att täcka röda prickar),
och en mörkare foundation (för resten av ansiktet).
Det är mycket mer sparsamt än att ha en foundation och en concealer,
eftersom concealers tar slut så jädra fort - DYRT!
Två foundations varar i minst tre månader om jag sminkar mig varje dag.
Loreal's True Match 30ml kostar cirka 150 kr = 1200 kr om året.
Vilket är helt okej med tanke på att EN 30ml Dior foundation kostar 500 kr.

Om jag känner för att vara snyggt blek någon dag så har jag foundation till det och vice versa.
Det är också skitbra att blanda den mörka och ljusa för att få perfekt nyans.
Sedan rouge kinderna = Fabolous!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0