knark?

Jag har fått anmärkningsvärda kommentarer på denna bild:




Varför? Frågar sig vissa. Det är ju bara ett ganska okej foto på en fabulous tjej?
Nej, reaktionerna handlade om detta:



Växten ni ser bakom min axel är en såkallad Strandkastanj,
eller som Carl Von Linné har döpt den till: Pachira Aquatica.
Den är lättskött, gillar solsken och växer snabbt.
Men uppenbarligen är det inte den enda likhet den har med Cannabisväxten. 
Bladen är kanske lika på avstånd och i oskärpa, men verkligen inte i närbild.




Till vänster: en Strandkastanj likt den jag äger. Till höger: Cannabis



Jag odlar alltså INTE marijuana i min lägenhet
så kan någon SNÄLLA be Snoop Dogg att sluta ringa mig?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0