Mitt första och sista blogginlägg om denna tjej

Egentligen har jag lovat mig själv att aldrig skriva någonting om bloggerskan Kissie,
vilket är ett löfte jag har hållt under tre års tid.
Detta eftersom jag inte vill ge Kissie mer uppmärksamhet än hon redan får.

Men nu vill jag säga en sak.



Detta är ett sprillans nytaget foto av Kissie
och jag kan faktiskt inte se hur fotot är redigerat.
Ingenting i bakgrunden eller runt omkring henne har förvrängts,
vilket det alltid gör när man försmalar kroppsdelar i Photoshop.

Hon kan inte heller ha anpassat bakgrunden till kroppen genom mer avancerad metod
eftersom hon varken har kapacitet eller tid till detta.
Det finns många fler sätt att göra en kropp smalare i efterbehandling,
men jag tror fan att hon är ungefär lika tanig som bilden visar!


Vad är min kommentar om detta då?
Om hon räknar kalorier i allt hon äter och tränar lika intensivt som hon själv påstår,
samt postar minst 6 blogginlägg om dagen + går på ständiga möten, intervjuer et. c 
och är en av Sveriges mest avskydda personer
så har jag bara en kommentar: 

Det är så hon har valt att leva sitt liv
och så länge hon inte direkt skadar någon annan än sig själv
så får hon fortsätta med det. Hon tjänar pengar på folks åsikter,
så om du INTE gillar Kissie är det bästa att inte yttra din åsikt om henne alls. 

Om du däremot gillar Kissie så borde du skriva ett riktigt elakt blogginlägg om henne.
Det skulle ge henne ännu mer uppmärksamhet av samma karaktär hon redan får
och faktiskt livnär sig på.

Dock ska ni inte glömma att även Kissie en dag kommer bli gammal och bortglömd.
Hon är ju trots allt egentligen bara en helt vanlig människa.






Kommentarer
Postat av: Daddy Cool

Hon är gross

2011-05-23 @ 15:58:52
Postat av: DeaZ

Hon är ingen bra förebild

2011-05-23 @ 19:14:37
Postat av: Linnea

Men de som inte är tillräckligt smarta att tänka så som du gör då? Skadar hon inte de som inte är tillräckligt gamla eller mogna för att förstå att det hon gör inte är en trend värd att följas?

Tycker nog att hon skadar många fler än sig själv - men det är bara min åsikt :)

2011-05-25 @ 15:32:36
Postat av: Melissa

Linnea: Jo hon skadar nog väldigt många, indirekt. Dock finns det väldigt mycket som skadar människor indirekt; TVprogram, datorn, reklam, kvällstidningar, politiker et. c.

2011-05-25 @ 17:33:50
URL: http://ausikts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0