Vad händer med alla modebloggerskor när bloggtrenden försvinner?

Gissa vem som har gått från 500 besökare per dag till 3000 på två veckor!
Jag vet inte,
men denna blogg har gått från 40 besökare per dag till runt 200 på två år.
Och det är jag väldigt nöjd med.

Visst vore det fint med tusentals besökare, betalt och presenter
om det inte vore för att
- Hat-kommentarer och spam hade rullat in
- Jag hade fått klämma in produktplaceringar hela tiden, annars inget cash
- Jag hade bloggat för att jag var tvungen, inte för att jag kände för det
- Jag hade inte kunnat skriva personliga saker
- Jag hade inte vågat skriva allt jag känner för
- Jag hade behövt ha fula taggar på alla mina bilder så ingen snor dom
och gör ett låtsas-facebook konto med mitt namn
med mera.



Det är skönt att inte proffs-blogga. Tänk när bloggtrenden försvinner.
Vad ska alla modebloggerskor göra då?
De som inte hunnit utbilda sig mer efter gymnasiet
och sedan inte behövt jobba vid sidan bloggandet,
så de varken har utbildning eller "riktig" arbetslivserfarenhet.
När de blir äldre och bloggar blir oattraktiva tidsfördriv -
Ska alla skriva böcker och bli stylister? 



Det är nog ännu värre med de bloggerskor och bloggare som enbart bloggar för att bli kända.
Ni vet såna låtsasprovocerande Stureplan-wannabees som lägger ut "sexiga" bilder
och kallar andra bloggerskor för slampor och slynor.
De som skryter om hur hårt de festar på inneklubbarna trots att de nyss fyllt 17.
Vad händer när deras tid i rampljuset är slut?
Är de A-laget 2030?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0