Att vi är på väg mot jämställdhet är världens största bullshit





Och att kvinnor borde sluta klaga för att "vi har det ju rätt bra ändå",
är bara ett argument för att tillåtas vara ignorant.
Men ni ska inte glömma att ignorans är grunden till de mest tragiska orättvisor i världen.
Ignorans är dödligare än hat.

När jag postade detta klipp på facebook skrev en vän:
Jag tror inte att folk vet vad de ska göra.



Detta är vad ni KAN göra för att göra det lite bättre, steg för steg:

‎1. Uppmärksamma det som är fel (kritisera, köp inte allt rakt av)
2. Acceptera de som inte följer ideal
3. Själv sluta följa normer och ideal, bitvis eller över en natt
4. Värdera det som EGENTLIGEN är viktigt (inte pengar/utseende)
5. Kritisera öppet

Det är inte det minsta svårgenomförbart. Det är inte ens jobbigt.
Kate Winslet gjorde det jävligt bra men jävligt lätt,
som man ser om man kollar på klippet.

Om alla följde punkt 1-5 skulle världen sakta men säkert bli lite mindre orättvis
och lite mer uthärdlig.



Kvinnor objektifieras sexuellt mer år 2011 än någonsin i mänsklighetens historia. 
Till de som påstår att vi är jämställda: FUCK YOU!


Kommentarer
Postat av: Helena

Såg en reklam på TV från nåt av våra apotek häromveckan... Kanske du också sett den? (Handlar om smink)Jag blev så störd när de sexualiserade det hela genom att ha en liten bildserie av en kvinnas ansikte som på ena bilden dricker vatten ur en flaska och det rinner vid sidan av, samt en bild där hon suger på en godisklubba... Behöver jag tala om att läpparna var omsorgsfullt målade? Jag reagerade iallafall på detta, den som vill får gärna kalla mig överkänslig.

2011-11-12 @ 08:52:07
Postat av: Anonym

Men varför låter sig kvinnorna objektifieras? Alla modeller bör nog veta efter all denna tid att de används som objekt, och är inte det lika mycket deras fel att de ställer upp trots det? Det finns alltid en rot till allt och det är just denna typen av kvinnor som gör att hela objektifieringen går vidare.

2011-11-12 @ 10:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0