I sverige får man bara prata med främlingar när man är full

Nyss var jag med om en osvensk händelse i mitt osvenska svenneliv.
När jag rofullt lunkade runt i höstsolens Kalmar
rusade en  man fram till mig från ingenstans
och sa att han ääääälskade mina örhängen.
Sedan berättade han om sin vinylsamling.
Sedan sade han hejdå och gick iväg,
utan att ens ha nämnt vädret.

Han verkade inte alls alkoholiserad eller liknande, bara social.
Jag som trodde det var emot svensk lag att i nyktert tillstånd prata med främlingar.
I berusat tillstånd däremot, verkar det olagligt att låta främlingar vara ifred.
Särskilt snygga tjejer.

Det är konstigt eftersom fulla människor är de jobbigaste människorna.







Förövrigt så vill jag säga GRATTIS till Henrik Hallberg i min klass
som fyller trettio år idag. Det är någonting fint med att fylla trettio.
Särskilt idag.




Här är en bild på mig i Central Park.



Nu ska jag locka håret och sminka mig, för att jag är tjej.
Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0