nyckeln till skönhet





För imperfektioner får man ju inte ha. Särskilt inte på bild.

Men vet ni vad? Nyckeln till skönhet finns inte på burk.
Nyckeln till skönhet kommer inifrån. Hur Zen det än låter.
You need to find the beauty of your inner spirit liksom.
Även om media, samhället och hela universum säger något helt annat.
Hela universum ljuger för att giriga gubbar ska tjäna pengar på ert dåliga självförtroende.

Antingen ljuger hela skönhetsindustrin, eller så ljuger jag.
Den förstnämnda tjänar miljarders biljoner på sina produkter,

medan jag vill att alla ska må bra och sluta känna sig fula.
Vilket är helt gratis. Sedan får ni tro på vem ni vill.


Jag har flera faktum som visar på att skönhetsindustrin är en falsk jävel.
Antirynk-krämer tar inte bort rynkor
och hårinpackningar lagar inte kluvna hårtoppar.
De ger bara en tillfällig illusion av att problemet är löst.

Och vem har egentligen bestämt
att rynkor och kluvna hårtoppar är något som måste åtgärdas?
Jag tror att de har suttit på ett girighets-möte och kommit på att
ALLA FÅR RYNKOR OCH KLUVNA HÅRTOPPAR
SÅ OM VI I REKLAMERNA FRAMSTÄLLER DET SOM FULT OCH FEL
SÅ KOMMER ALLA VILJA KÖPA VÅRA PRODUKTER!

Och tänk, det funkar.



...




När jag blivit känd och maktfull ska jag hitta på ett ideal som säger att ytlighet är fult.
Sedan ska jag uppfinna en produkt som gör att ytligheten åtgärdas.
Men min produkt ska vara gratis för alla
och den ska heta Självförtroende.





Kommentarer
Postat av: Nadine

Håller helt klart med dig! Jag är så oerhört trött på att de flesta av mina tjugoåriga tjejkompisar bantar, sminkar och OPERERAR sig för att passa det helt icke-unika, och tråkiga ideal som råder idag.



Fan, kan man inte bara få vara nöjd med att man har alla armar och ben man ska ha samt finna värde i att ha kunskap och makt att förändra samhället till det bättre. Och inte "bättre" som i att informera samhället om vilken klinik som gör bäst nose-job till billigast pris.

2011-09-16 @ 14:31:10
Postat av: Pontus

om man äter sånt som man ska äta om man är människa och rör på sig så mycket som en människa så mår man bra och är inte ful. Om man ger en katt lite ägg till maten så får den fin päls, det funkar nog så med oss också

2011-09-16 @ 14:34:03
URL: http://pontusaur.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0