Sluta tro att mitt intresse skadar mig

"Hur orkar du?" frågor folk mig.
De förstår inte hur jag orkar engagera mig och hålla på. Att jag inte bara ger upp.

Men att skapa debatt har aldrig varit jobbigt för mig.
Då hade jag såklart inte försökt göra det var och varannan vecka.

Jag älskar debatter! Det är ett av mina största intressen.
Vissa skaffar adrenalinkickar på skaterampen, simbassängen eller teaterscenen.
Jag får kickar av att skriva debattinlägg, politiska krönikor och kåserier.
Och sedan få gehör. Jag får kickar av debatter och diskussioner.
Det är min grej. Låt det vara det.

När jag försökte väcka debatt i åttan sa skolkamrater att jag var en äcklig feministhora. 
Då blev jag upprörd och vrålande och svor åt dem. Men det var sex år sedan.
Jag är härdad nu och mina motståndare oftast mognare än då.

Det är givande att höra andras åsikter och lära mig nya synvinklar.
Genom att ständigt få nya ilskna mothugg, anklagelser
och ibland fullt rimliga motargument, så blir jag erfaren
och mer beredd vid nästa debatt.

Skulle någon någonsin fråga Pär Ström eller Göran Greider om de blir illa berörda 
när folk säger emot deras starka åsikter? Nej.

Bara för att jag är en relativt ung person (kvinna) med relativt starka åsikter
så tar jag inte skada så fort folk säger emot mig.
Och jag blir inte sur på personer bara för att vi tycker olika.
Alla verkar tro det. SLUTA TRO DET!

Så länge ingen är elak mot Melissa Linde-Svantesson personligen så klarar jag mig fint.



Ser det ut som jag behöver vägledning eller?
Fotocred. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0