American girl in Italy

Drar som tidigare avslöjat till Rom på onsdag.
Läste igenom en romguide på Wikitravel och hittade följande upplysning
 
"If you are a young lady, you may get "shoutouts" or wolf whistles. Don't take offense to it, don't react to it either. Italian men are a nice bunch and when they see an attractive lady - they call it. So if this happens to you, just stick your nose up and walk by. They are not trying to harm you."

Det påminde mig om en gåva jag fick av min farmor förra sommaren.
Nämligen följande foto, utskrivet på ett tjockt A3.
 
 
"American Girl in Italy"
Fotot är taget 1951 men är lika aktuellt 60 år senare.
En ung kvinna som känner sig obekväm att vistas på allmän plats
på grund av att vissa män tar sig friheter de inte borde.
Den hänger på min vägg hemma i Kalmar.
 
 
Snart är jag en american girl in italy,
och även om jag kanske inte är det finaste porslinet i vitrinskåpet
så är jag beredd på att knyta näven och ignorera dessa svin,
så att deras beteende kan fortsätta ännu fler generationer, minst 60 år till.
Jag vill ju inte ha bråk. Jag vill bara njuta av finkulturens underbara huvudstad.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

love this! grammy

2012-09-06 @ 15:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0