Den förlorade har återvänt!

Det är bittert att lämna ett 35 grader varmt, visuellt och kulinariskt paradis.
Tiden i Kroatien var som en månad på femstjärnigt spa.
Jag har badat i ett salt och kristallklart adriatiskt hav varje dag.
Mitt hår är blekt, mina naglar starka och hela jag friskare, fysiskt och mentalt.
Har glömt hur vardagsstress känns, och att frysa i regnet.
Det största bekymren var vilken av alla hundratals restauranger man skulle äta på,
eller vilken strand man skulle åka till. Dessa bekymmer hade stora proportioner i paradiset.
Det blir så när allt är bra.
 
En månad i det vackraste land jag sett, avslutat i den härligaste stad jag besökt (Budapest),
har väckt mig frågan; Varför bor jag kvar i Sverige?
Sveriges brister är uppenbara, och kylan är övergripande. Det är kallt, tråkigt och ganska fult.
Fullt av måsten och tråkiga dagar. Det vet jag efter 20 år av upplevd vardag här.
I Kroatien och Budapest blir det också vardag. Vardagen kommer smygande överallt.
Klimatet är därför det värsta med Sverige. 17 grader på sommaren är inte varmt och skönt.
Det är synd för Sverige är ett bra land på många vis.
Kanske som kompensation för den kroniska svalheten.
 
 
Alla 990 (!!!) foton tagna under bilfärden till Kroatien, i Kroatien och Budapest
finns på min pojkväns Iphone, ty jag har ingen kamera i min ägo. Hehe.
Och han är hemma i Varberg nu. Jag är hemma i Tyringe.
Men det är några fett fina bilder som ni kommer att uppskatta,
och självklart anekdoter och annat kul från resan.
 
 
Ja nu jävlar blir det blogging deluxe special edition 2012 XXXL resten av året!
FUCK YEAH
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: fanny

har tänkt mig att besöka kroatien om inte allt för länge! vart skulle du rekommendera mig att åka?

2012-08-09 @ 12:44:28
URL: http://monamourmacherie.devote.se
Postat av: fanny

har tänkt mig att besöka kroatien om inte allt för länge! vart skulle du rekommendera mig att åka?

Svar: Kroatien är fullt av vackra platser, stränder, berg, städer och öar. Dubrovnik är otroligt vackert, men fullproppat av turister och har därför lite högre priser än övriga kroatien. Är du mer sugen på en vacker, lugn oas, utan oändligt turistvimmel (dock ändå självklart med turister), kan du åka till min favoritplats Dragge som ligger några mil från Zadar. http://www.croatiareport.com/drage/drage.html. Men det finns tusentals vackra destinationer i Kroatien och jag är verkligen ingen expert... Skulle dock passa mig för typiska hotellresorts och liknande då jag tror att man kan missa Kroatiens äkta charm om man lever i en resort-bubbla.
Melissa

2012-08-09 @ 12:44:32
URL: http://monamourmacherie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0