Lite fakta om bröst

Hej kära medborgare! Vet ni varför kvinnor har bröst?
 
Tror ni det är för att:
a) Hetsa upp det manliga könet
b) Vara snygga och sexiga
c) Mata sina bebisar
d) Det är skönt
 
Tänk efter lite, men googla inte! Det är fusk.
 
 
 
 
......
 
 
 
 
 
Tänkt klart? Om du gissat alternativ C så har du rätt!
Precis som alla andra djur så har människohonan bröst för att mata sin bebis.
Det är en urgammal patriarkal föreställning att kvinnor har bröst för sexighetens skull.
Idag blir många irriterade eller äcklade av att se en kvinna amma sin bebis offentligt,
trots att det är vad brösten faktiskt är till för.
Det tycker jag är synd.
 
Både mäns och kvinnors bröst kan vara såkallade "erogena zoner". Men långt ifrån alla.
I många kulturer är det extrem tabu för en kvinna att visa sina bröst.
Det liknas med att visa sitt kön eller sin rumpa, trots att det är HELT olika kroppsdelar
med VÄLDIGT skilda funktioner.
I USA och flera andra länder censureras kvinnliga bröstvårtor,
för att de anknyter till sex och anses "snuskiga".
Så långt har västvärldens smidiga kvinnoförtryck
och den porrfixerade patriarkala kulturen i vårt "moderna" samhälle nått.
 
Visst har även jag föreställningen att bröst kan vara fina och sexiga!
Ibland har jag en snygg BH och sådär. Det är ju trevligt att se bra ut.
Bröst får gärna vara uppskattade som en fin kroppsdel, för min del.
Men när det går så långt att mammor inte får amma sina bebisar när det behövs,
för att folk tycker det är olämpligt... Då är något fel.
 
I framtiden, om jag får en bebis, ska jag amma denna var fan jag vill.
Eventuella idioter som blir provocerade av min bebis ätande kan ta sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
Förresten, visste ni att det var helt normalt och skitvanligt för kvinnor
att sola topless i Sverige, för bara 15-20 år sedan?
Nu kan man inte ens sola topless ifred utan att riskera att bli fotad och upplagd på internet,
som det sexobjekt man är. Fett störigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0