Alla vill vara prinsessor

 
Läste precis en krönika av bloggerskan Egoina,
om att hon inte kan välja mellan att vara självständig eller prinsessa.
Jag väljer båda.
 
Men hallå, du ska ju vara så jävla självständig och feministisk hela tiden.
Sånt himla hyckleri att vilja vara en prinsessa då!
Tycker kanske ni.
 
Jag tror att alla vill vara sagoprinsessor, oavsett kön och politisk läggning.
Prinsessor är fina, förmögna och älskade. De får allt serverat utan att behöva göra något.
Sounds pretty fucking good to me. Tror inte många hade tackat nej till det.
 
Prinsesseriet måste inte handla om kön, om man inte delar upp det i kön.
Självaste Homer Simpson beter sig som en prinsessa.
Min pojkvän är en prinsessa när han ligger på soffan och blir matad med vindruvor.
 
 
 
Jag är en prinsessa när jag låtsas inte fatta något för att slippa göra det,
så jag bara kan chilla och njuta av min fejkade hjälplöshet.
En självständig prinsessa är jag. En stark men bekväm kombination.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0