Tjejer och killar är lika snygga eller fula

Asså, tjejer ÄR ju faktiskt snyggare än killar! Kvinnligheten ÄR vackrare
säger ni som tror att det är så.
Jag hör ofta talas om denna illusion, från alla kön.



Klart som fan tjejer är snyggare än killar
när de lägger hundra gånger mer tid på sina utseenden (tillåt mig generalisera).
Klart som fan tjejer har snyggare kroppar än killar
när runda bröst och perfekta kvinnorumpor glorifieras i samhället och media.


Titta noga på en kvinna som passerat medelåldern, arbetat hårt, fött flera barn
och inte använder någon kosmetika eller andra skönhetsgivande medel alls.
Jag snackar hängtuttar, hängbuk, bristningar, hårighet, celluliter, rynkor, pigmentfläckar
och annat charmigt som biologin är generös med.
Sedan tittar du på en man med samma premisser (utom barnfödandet).

Då kan du försöka tala om för mig att kvinnor är snyggare än män.
För först då kommer du att inse att det är en lögn.

Det är nämligen inte kvinnan som är vackrare än mannen,
utan föreställningen av kvinnan

Och det är samma felaktiga föreställning som säger att män är smartare än kvinnor.
Bara så ni vet.






Extra parantes:
Jag har sett många vanligtvis skitsnygga tjejer, när de är osminkade, slitna och bakis.
De är inte så himla vackra då. De är faktiskt ganska fula. Jag själv inräknad.
Killar däremot, ser oftast ut precis som vanligt när de är bakis.
Just saying.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0