Resornas sommar

Alla vet hur bitter och dyster jag är över att ha missat Hultsfredsfestivalens återkomst.
Jag ska inte på Roskilde, Emmaboda, Peace & Love, Way Out West
och förmodligen inte på Sziget heller.
Som festivalälskare svider det.

Därför kan jag kosta på mig andra semesterplaner.
Jag ska nämligen på roadtrip ner till Kroatien om tre veckor.
Det innebär besök i intressanta länder som Österrike, Albanien, Slovenien. Kanske Bosnien.
Kanske Ungern. Ärligt talat vet jag inte riktigt vilka länder som passeras på väg till Kroatien.

I Augusti ska jag med hela familjen till Rom. Det är bokat och klart nu.
Jag är väldigt lycklig. Festival och resa är det bästa jag vet. 
2012 blir resornas sommar.
Hur har hon råd? Hon är ju student? undrar kanske ni.
Jag har varit snål mot mig själv hela året.
Jag handlar alla mina kläder på rea och all min mat på Lidl.
Lånar kurslitteratur på biblioteket och går aldrig till frisören.
Min mobiltelefon stal jag från en kompis för två år sedan.

Varenda krona jag haft över i månadens slut har gått direkt till resekontot.


Överdrivet deppig över alla missade festivaler är jag inte.
Det vore dumt.





Kroatien förra sommaren, som bestod av Siesta, Hultsfred, Kroatien och USA.
Izgubio sam se (ny fras jag lärt mig på kroatiska. Betyder "jag är vilse". Passar mig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0