sinnets djup gör mig rik

Jag ser det som en gåva att jag fått förmågan
att vara ständigt kritisk och medveten.

En del människor kan eller orkar inte tänka långt. Bryr sig inte. 
Många hävdar att det är skönt. Jag anser att det är en förlust.
Mitt liv blir vackrare för var analys och mer komplett för var teori.
Det är skillnad på att tänka och att tänka långt. 
När jag tänker djupt känner jag mig rik.
Insikt ger mig rikedom.

Och tanken på att jag kan förändra och påverka
gör mig upphetsad. Lycklig.

Men alla kanske är bottenlösa filosofer.
Jag kanske är mindre särskild än jag känner mig.




Ibland låtsas jag vara omedveten för att folk inte ska upptäcka att jag är en gudinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0