du borde Fatta det

Klockan är natt. Det är valborg och jag, Melissa, är givetvis full.
Jag vill berätta en speciell sak för dig. Någonting som verkar svårapplicerat.
Någonting som verkar abstrakt.
Det betraktas som en hemlighet.
Det behandlas som en hemlighet.
Men det är ingen hemlighet. Du får berätta det för alla du vet.
Du bör berätta det för alla du vet.

Jo. Såhär är det faktiskt.
Skit i allt som är skit. Fuck världen och regler och allt som gör dig illa, så långt det bara går.
Allt kommer att lösa sig. Du är fabulous, fantastisk och du har karaktär.
Du är ingen spårvagn. Dina riktningar är oändliga.
Jag vet vad lärare, föräldrar, vänner och auktoriteter säger. Men de ljuger.
DE LJUGER DIG RAKT UPP I ANSIKTET, för allt i hela universum är möjligt.
För dig.

Livet är inte kort, det är långt. Och ALLT kommer att lösa sig.
Allt i ditt liv kommer att hinna lösa sig innan det blir din tur att dö.
Och när du dör så spelar det ingen roll. INGEN ROLL. Förstår du? Det kvittar fullkomligt.
Så vad fan ska du bekymra dig nu för? Varför ska du ha ångest, vara ledsen eller stressad?
VAD FAN DÅ FÖR? Du kan inte svara för svaret existerar inte.

Jag är en berusad, kortväxt och bräcklig 21-åring i en småstad
och jag är inte ens ett vedertaget geni. Men jag fattar det!
Du borde också fatta det.

Skit i allt som är skit. Fuck allt som gör dig illa, så långt det bara går.
Du är ingen spårvagn.







Kommentarer
Postat av: Pontus

word

2012-05-01 @ 13:09:18
URL: http://pontusaur.tumblr.com
Postat av: Realist

Känns som att många har problem när de är påverkade av alkohol

2012-05-01 @ 13:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0