Sverige var farligare förr

Hej alla bittra små anti-invandring-till-Sverige-personer.
Hej till alla er andra också.

Igår lärde jag mig att det begicks fler brott i Sverige för 50 år sedan
än vad det gör idag.
Trots att vi är två miljoner fler medborgare nu.
Jag lärde mig även att invånare av annan etnisk bakgrund
procentuellt begår ganska exakt lika mycket brott som "etniska svenskar".

De av annan etnisk bakgrund som begår flest brott i Sverige är finländare, norrmän och danskar.
De står för cirka 50% av brotten begågna av "indvandrare" i Sverige. 
Sedan kommer invånare från Balkan. Sedan Asien, inkl. Mellanöstern. Sedan Afrika.
Migranter från alla jordens hörn begår alltså lika mycket brott SAMMANLAGT i Sverige
som migranter enbart från Skandinavien.

Sedan begår svenskarna själva lika många brott
som alla invånare med annan etnisk härkomst gör totalt.

Det är enligt statistik från Brottsförebyggande Rådet, Statistiska Centralbyrån,
Polisens hemsida, Sjukhusstatistik och så vidare.

Hejdå små bitterpenisar.

Kommentarer
Postat av: Realist

Bitterkukar låtar bättre imho

2012-05-17 @ 14:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0