Det enda som stör mig med USA

Åtta veckor i USA och jag älskar det. EN enda sak stör mig.
Alla här tror att USA är jämställt. Att feminism inte behövs mer,
för att jämställdhet är en "självklarhet".  
De tror att kvinnor och män betraktas och behandlas som jämlikar här.
De tror det, på allvar.
 
Amerikaner tror att allt var färdigt efter kvinnornas frigörelse på 60-talet.
 
De blundar för löneskillnader, radikala stereotyper,
ideal och objektifikering som leder till våld och våldtäkt begågna av män på kvinnor.
De missar helt att kvinnor och män är lika mycket människor,
men behandlas som om de vore från olika planeter.
 
Amerikanerna tror att USA är världens mest jämställda land.
 
 
 
 
Åtta veckor i USA och det som stör mig mest
är att USA är så himla likt Sverige
när det kommer till jämställdhet.
 
 
 
 
Vart ska jag fly för att slippa förväntas bli en fru som kan laga mat till min man
och vara sexig när det passar men inte annars för då sjunkar jag i värde?
Vart ska jag fly? 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag lagar mat till man när jag själv vill! Det förväntas aldrig av mig. Jag bor i Sverige!

2013-08-12 @ 01:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0