Feminism har inte kommit till USA än.

 
Vi har en TV i lobbyn på jobbet. Den lopar filmklipp som företaget producerat.
Idag lopade TV:n filmklipp med en massa sexiga kvinnliga fotomodeller i bikini,
vars enda funktion är att vara sexiga kvinnokroppar för besökare av bilmässor att titta på.
Filmklippen är nästan bara närbilder på silikontuttar, oljiga rumpor och vaxade bikinilinjer.
På väg mot toaletten uppmärksammande jag en manlig kollega
som stod och tittade på TV-skärmen med en bekymrad min.
 
Jag: It's sad, isn't it?
Han: I just don't know what it has to do with cars.
Jag: Me neither. It's just not right.
Han: It's nothing but a bunch of trashy girls.
Jag: ......???
Han (gör en gest mot skärmen): They're really trashy?
Jag: Well I think the people who looks at the girls are trashier...
Han: What? Oh so if a man goes to a strip club, the guy is trashier than the stripper?
Jag: Yes, I believe so,
Han: ...................................

Conversation ended. Forever.
 
Min poäng var naturligtvis att männen som utnyttjar unga kvinnors behov av pengar,
och glor på deras kroppar, är sunkiga.
Begäret och behovet av att glo på sexiga bikinimodeller offentligt,
är sunkigt.
Inte kvinnorna som arbetar och tjänar pengar på männens efterblivna lust.
Det är inte sunkigt. Det är ganska synd, men smart.
Det fattade inte min kollega alls.
 
 
 
 
 
Jag tog upp filmklippen med de porriga bikini-modellerna med företagets chef
men han kunde absolut inte på något vis förstå vad som var fel med det.
Min frustration bubblar så det smärter.
 
 
 
Jag har sån sjuk jäkla feminism-abstinens så det är inte klokt.
Det verkar ärligt talat inte finnas en enda person i hela USA
som delar mina feministiska värderingar.
Alla jag träffat hittils ser feminism som ett handikapp. JAG BLIR SÅ JÄKLA FRUSTRERAD!!!!!!!
 
Jag vet ju att jag har rätt. Jag skojar inte ens, jag vet med all säkerhet att jag har rätt
och att alla jag träffat under tre månader i USA, har fel
när det gäller feminism och jämställdhet.
Men jag är så ensam för det är ingen som tror mig eller håller med mig.
FAN MED och Hjälp :(
 
 
 
ps. Det värsta av allt är att samtidigt som TV:n i lobbyn på jobbet visar nakna modelltjejer,
så får jag som anställd kvinna inte ha korta shorts, kjolar, tuptopar eller halterneck-topar
eftersom det anses vara "inaproproate". Kvinnoförtryck I SITT FUCKING ESSE!!!
Jag är så arg.

Kommentarer
Postat av: martina

Arrrrghh, jobbiga situationen alltså! Det var som när jag pratade med en person som tyckte att det största problemet med prostitutionen i Hamburg var hur dessa tjejer sen skulle kunna skaffa sig en partner, hur skulle de kunna leva med att ha legat runt på det sättet, att ha det på sitt samvete liksom.
Suck.

2013-08-14 @ 12:51:33
URL: http://hector.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0