Orange is the new black

Bara ordet "kvinnofängelse" gjorde att jag blev tvungen att se denna nya netflex-serie.
Och OHBOY OHBOY OHBOY vad bra den är! Såg precis klart episod 6.
Jag är fullkomligt överlycklig över att den ens existerar.
Dess existens är nämligen ett stort åstadkommande för TV-serie-branschen.
Ett stort steg åt rätt riktning.
 
Orange is the New Black är mycket mer välproducerad OCH feministisk
än en annan favorit, TV-serien Girls. Om vi ska jämföra.
Orange is the New Black känns ÄKTA, aldrig fånig som Girls var ibland.
Tragisk men aldrig deprimerande, som Girls.
Komisk men aldrig pinsam, som Girls.
Don't get me wrong, jag älskade Girls, men Orange is the New Black är mycket bättre.
 
Den tappar aldrig mitt intresse. Inte en sekund.
Alla andra serier behöver jag göra något samtidigt som jag kollar.
Måla naglarna, äta något, rita, pilla med mobilen.
Orange is the New Black får mig bara att sitta tyst och njuta. Inget annat.
Det är så jävla bra. MESMERIZING! 
Btw, har en fet crush ("girlcrush") på Nicky Nichols i serien.
Hennes ögon, hår och hur hon beter sig liksom. Cool.  
 
 
 
Några GIFs för att väcka era intressen och ladda ner/köpa/netflixa serien DIREKT.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
OCH! En söt snäll kille. Woho!

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0