För jag vill.

Denna text jag skrev idag ska någon gång bli en väldigt fin sång. För jag vill. 
Hör av er om ni vill tonsätta den.

 

Taggarna har rosor.
Rosor som jag fått.
Jag är ganska nöjd med det
som ingen har förstått.  

 

Om jag har förtjänat
En tredje fjärde chans
Så ska jag segla utanför
min egen tolerans.
Min egen tolerans.
Så jag kan segla utan för min…
Tolerans.

 

 

Lustens vind är tidlös.
Tvivel är en fas.
Ibland är tvivel hårt som sten
Och då är jag som glas.



Allting har svar
men jag har inga frågor.
Hela stan är full av kol
och här står jag i lågor.
Här står jag i lågor.
Stan är full av kol och här står jag…
I lågor.  

 

 

Rosorna jag fått
och taggarna som fanns
ska jag fästa rodret med
som styr mig någonstans.

 

Igår så blåste vinden
Idag står tiden still
Men jag kan segla utan vind
bara för jag vill.
Bara för jag vill.
Jag kan segla utan vind

 

 

För jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0