Varför kan jag inte få ha kul hela tiden?

Tja, läget? 
Själv hade jag gärna offrat ett par tår och haft urdålig balans resten av livet
för att slippa tänka mer på examensarbetet och opponeringen.
Mitt examensarbete är bland det tråkigaste jag gjort, både skapandeprocessen och själva resultatet. 
Om jag fick dra tillbaka tiden hade jag inte ändrat "någonting".
Jag hade ändrat allting. 
 
Ibland vill jag bara gå runt i livet med två långfinger riktade mot allt som stör mig.
Armarna spikrakt utsträckta från kroppen och ett spännt långfinger i ansiktet på allt jobbigt.
Allt jag inte vill göra. FUCK YOU AND YOU AND YOU! 
Men så kan man inte göra. 
 
Kate Moss mamma sade till henne när hon var 15:
"Kate, you can't have fun all the time!"
och Kate svarade
"Why? Why the fuck can't I have fun all the time?"
 
Nu är hon kokainmissbrukare av sorten som snart bara har en enda stor näsborre. 
Ett stort, svart hål mitt i ansiktet, för att kokain fräter sönder huden. Äckligt.
Därför kan du inte ha kul hela tiden, Kate. 
 
 
Jag har haft extra kul i tio dagar i rad nu, i Maldiverna.
Först på ett flott, lyxigt hotell på ön Lankanfinolhu eller "Paradise Island", som turisterna kallar den. 
Sedan på ett mindre lyxigt men destu mer exotiskt och mysigt hotell på den lilla ön Eriyadu
Den kallas Eriyadu av turisterna. Jag promenerade runt den på sju minuter.
Där fanns två vildkaniner, en sköldpadda som heter Alf och fyrtio miljarder fiskar. 
Jag var en av dom. 
 
 
 
 
 
 
Tack till underbara familjen Jagunic, som tog med mig på resan. 
Dessutom blev jag faster för första gången, 4 Januari, till en liten Minja. 
Namnet är nästan lika vackert som bebisen, min brorsdotter. Hjärtat jublar. 
Jag har haft väldigt kul och tur på sistone. Nu måste jag ha tråkigt.
Man vill ju inte bli som Kate Moss. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helga

<3<3<3

2013-02-02 @ 21:52:53
URL: http://Frusolhall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0