USA update 2 - Det amerikanska arbetslivets begynnelse och bilar

Holla! (så hälsar vi här i USA) hehehehehe... typ.
Nej men det är oftast ungefär "Hej (namn) hur är det idag?"
Alltså som i Sverige, fast på engelska.
 
Så, jag har genomfört två hela arbetsdagar i USA.
Jag har haft otrolig tur med kollegorna och deras glada attityd
och beundransvärda tålamod med mig och mina frågor.
De är goa o glada, som vi säger i Svea nation.
 
 
Jag jobbar just med att klippa ihop små filmer om bilmodeller.
Filmerna kallas "New2U" och innehåller cirka 5 år gamla bilar som presenteras på nytt,
för folk som vill köpa begagnade bilar.
 För två dagar kunde jag -> INGENTING <- om olika bilmodeller.
Allltså inget, inte ett dyft, inte ett jota, inte ett barr, nada.
 
Just nu jobbar jag med en Chevrolet Impala 2008.
Det är en trevlig familjebil med stort bagageutrymme, halogenstrålkastare och elspeglar.
Efter att ha klippt ihop filmen kan jag jättemycket om Chevrolet Impala 2008,
som hur många gallons den tar per amerikansk mil och på vilken plats den kom i omröstningar.
Tror dock att rendjuret impala kom före bilen, men får googla det sen.
Det framgår inte i filmen.
 
Här är en Chevrolet Impala 2008 iallafall.
Den första bilmodellen jag någonsin lärt mig någonting om. Ah.
Tycker den är fin faktiskt.
 

Det största hindret för mig är dock inte min okunskap om bilar
eller det för mig nya redigeringsprogrammet Final Cut Pro,
utan att jag är ganska kass på att prata engelska.
Alla skämt blir misslyckade. Eller så är jag bara inte rolig?
Nej det är omöjligt.

Amerikanarna säger att jag pratar jättebra engelska med en trevlig accent,
men jag vet själv att jag inte kan uttrycka mig som jag vill.
Jag måste ta omvägar eller genvägar i språket hela tiden.
 
 
Utöver allt detta så må jag säga att det amerikanska folket behandlar mig väldigt väl.
Jag föredrar ett väldigt artigt och vänligt socialt klimat
framför svenskarnas generella oartighet som ursäktas med att vi är "äkta".
 
 
 
 
 
Jag fotar inte min omgivning så mycket, och vågar helst inte be om att få fota någon annan.
Det känns bara awkward. Men om ni väldigt gärna vill ha foton så ska jag försöka samla mod.
 
Jag är mycket blygare i USA än i Sverige. Dock aldrig ett dugg blyg i Sverige,
så det är kanske bara bra.
Vill ni hemskt gärna ha foton?

Kommentarer
Postat av: jonnie

jamen ja det är klart!
hur bor du?

är ju nyfiken utav bara helvete!

2013-07-10 @ 13:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0