USA update 3 - Att få lön i USA + teaser!

Idag inledde jag min tredje arbetsvecka på WheelsTV i USA,
och jag fick min andra lönecheck.
Jag blir betald med checkar varje vecka. Lyxigt och spännande tyckte jag först.
Tidigare har jag liksom bara sett checkar i amerikansk film.
 
Jag får sedan skjuts till banken av någon stackare, för att casha ut checkarna.
Ingen verkar kunna mitt social security number så jag kan inte skaffa ett bankkonto.
Därför måste jag skatta på allt jag tjänar SAMTIDIGT nån gång i höst.
Ser fram emot den räkningen. Byråkratin är inte bättre här än i Sverige.
 
Jag kör inte bil i USA ännu.
Jag testade köra farfars nya VOLT (elbil) på en parkering
men blev överkörd av en fiktiv lastbil två gånger.
Det var tur i oturen att just den här lastbilen var fiktiv.
 
På tal om tur så får arbetare här (såsom jag själv) betalt var eller varannan vecka.
Inte en ynka gång i månaden som i Svea rike.
Så om Magnus Uggla hade varit amerikan hade det inte blivit någon Kung i Baren.
Synd att han inte är det.
 
 
 
Nästa gång jag uppdaterar här ska jag lägga upp massa foton
och skriva roliga och förklarande bildtexter! Som en bilderbok för små rastlösa barn!
Det är ett löfte.

Här är ett par teasers.
Mitt bedårande kontor som jag älskar samt tillhörande accessoirer
och mitt dåvarande arbetsprojekt, en "New2U" 2008 Saturn Vue.
 
 
 

Och ett foto som jag tog på mig själv IDAG!
Det hela inträffade när jag satt i min kompis Theresas fina Camaro,
medan hon var inne på macken och handlade fågelfrön till sin fågel.
Jag sov med en fläta igår natt så mitt hår var jättefint hela dagen!
Ingen sa något men jag visste att det var jättefint.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0