fuck #osminkat

Vi vet alla att den här "OSMINKAT"-kampanjen är jättedum. Det vet ni också va?
Tjejer behöver inte höra att de är fina utan smink.
Tjejer behöver höra att de inte behöver höra från andra hur de är fina.
Tjejer behöver höra att de ska se ut hur fan de vill och strunta i vad andra tycker.
 
Jag tänkte inte ens sminka mig idag, men nu gjorde jag det i ren protest.
Krigsmålning.
Jag spelade in en video när jag sminkade mig också, jag lägger upp den när jag klippt ihop den.
Det tar nämligen 30 minuter för mig att få till en bra sminkning. Gärna en timme. Helst mer.
SMINK ÄR EN AVANCERAD KONSTFORM OCH DET KRÄVS TALANG FÖR ATT LYCKAS
men eftersom smink mest utövas av kvinnor så reduceras denna konstform,
och kastas bort som "ytligt nonsens". Det är fel.
Smink är konst och konst är viktigt. 
 
Men tills videon är färdig får ni nöja er med denna bild jag tog när jag var klar.
Redo för strid.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0