Välkommen till min blogg alla nya läsare. Läs detta.

Hej!
Mitt läsarantal har ökat mycket på sistone. Kul!
Först vill jag niga djupt och tacka för besöket.
 
Om du tänkt fortsätta läsa min blogg vill jag dock att du ska veta några saker:
 
1. Jag är feminist (omg nä seriöst?)
Jo det är sant. Jag är väldigt mycket feminist
eftersom jag radikalt tror på att kvinnor och män förtjänar samma respekt,
möjligheter, bemötande och rättigheter över hela världen. 
Jag blir arg varje gång jag påminns om att det inte är så. Vi har alltid levt i ett patriarkat.
Män har makten. Män har skrivit historien. Män bestämmer i alla stora frågor.
Vi är alla slavar under patriarkala sociala strukturer och stereotyper.
Jag vill se patriarkatet krossat. Jag tror att det enbart föder orättvisa och misär.
Jag är engagerad och insatt i feministiska frågor sedan sju-åtta år tillbaka.
Framför allt den mediala och sociala aspekten.
Du måste inte hålla med mig, men du bör förstå varför jag tycker så.
Om du direkt hatar kvinnor eller feminism - läs inte min blogg.
 
2. Jag är vegetarian
Jag är emot att djur lider och dör i onödan, för människans girighet och egoism.
Jag tycket faktiskt att det är helt sjukt. 
Du måste inte vara vegetarian, men du bör förstå varför jag tycker så.
Om du direkt hatar djur - läs inte min blogg.

3. Jag föraktar Sverigedemokraterna och all rasism
Jag tycker inte att vi tar emot tillräckligt många invandrare till Sverige.
Jag tycker att alla som har det bra ska hjälpa dem som har det sämre.
Du måste inte hålla med om det, men du bör förstå varför jag tycker så.
Om du är Sverigedemokrat - skaffa dig ett hjärta.
 
4. Jag är politiskt röd, jag tycker att Alliansen har fel
Du måste inte hålla med om det, men du bör verkligen rösta rött.
Tycker i alla fall jag, men jag är förvisso inte din chef.

5. Jag är extremt mycket emot alla former av krig och våld
Det är så jävla onödigt.
Du borde verkligen hålla med mig om det.
 
6. Jag använder pronomenet "hen"
 
7. Jag avskyr James Bond
 
 
Om du ändå vill hänga kvar efter detta
så är jag säker på att du kommer trivas bra och gotta dig i givande läsning och bilder.

Om ni vill läsa äldre inlägg av mig så finns det ett fett arkiv precis till vänster,
som går bak hela vägen till September 2008. Det är över 5 år av bloggande.
Innan det hade jag en blogg på Lunarstorm som lästes av rätt många.
Den finns tyvärr inte tillgänglig längre.

Tack igen.
Här är en bild på en häst och mig.




Vi hörs snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0