Alla vill ha fint men ingen vill städa

AAAAH VAD DET ÄR JOBBIGT ATT STÄDA
Jag vet inte vad det är med mitt rum men det blir så jävla dammigt så jävla snabbt.
Jag dammade mina hyllor för en månad sen och nu ligger det redan ett lager damm där.
det är så äckligt och det får mig att nysa.

På en vecka föds nya dammråttor,
på en vecka har jag råkat kladda ny mascara på spegeln.
det känns inte lönt att städa när det blir skitigt lika snabbt igen.
Jag har för lite utrymme till alla mina grejer, måste slänga  saker för att få det städat.
Måste slänga kläder för en organiserad garderob. Det är verkligen ett lyxproblem.
Ett jobbigt lyxproblem.

Men söndag är städ-dag och det finns inget att göra åt det, speciellt inte såhär vid jul
det bästa jag kan göra åt situationen är att sätta igång min favorit julmusik.
Bäst julmusik till julstädningen och julbaket:

The Pogues - Fairytale of New York
John Lennon - Happy Christmas (war is over)
Nat King Cole - The Christmas Song
Elvis Preasley - Blue Christmas
The Peanuts Christmas Music
Band Aid - Do they know it's Christmas







Jag vill ändå ha två små blåhåriga snuttar som kommer hem till mig varje söndag
och städar mitt rum så kan jag äta chipsrester och sappa.






Men det kan egentligen kvitta, för jag vill även ha fred på jorden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0