Krama era loved ones ikväll, för säkerhets skull

Varning, denna blogg kan leda till dödsångest och/eller ett deppigt, sentimentalt tillstånd.
Men ta allt med en nypa salt så mår du nog bättre efteråt






För alla (alldeles för många) som inte intresserar sig av att följa nyheter och nutidsorientering,
så finns det en risk att jorden går under imorgon.

Om jag har förstått det rätt,
så har forskare och vetenskapsmän under flera år byggt en enorm maskin-grej som ska skapa ett nytt sätt att framställa energi. Typ som när man klöv atomen för att utvinna kärnkraft. Fast tvärtom. Eller nåt.

Denna "smäll" kallas LHC och kan enligt kritiska forskare skapa små små svarta hål som växer och drar in hela jorden i sig och förintar den. Det tror 6000 forskare på och har därför anmält det hela till Europadomstolen.
Det finns också en risk att LHC bildar så kallade strangelets, partiklar av en helt annorlunda materietyp, som sen kan göra att den vanliga materien förändras till samma underliga sort. Även det skulle betyda jordens förintelse.





Det finns även forskare som tror att de svarta hål som redan finns därute i rymden är resten av forna civilisationer som låtit forskning och experiment gå för långt.



Jag tycker att detta är lite smått deppigt även om risken är väääääääääldigt liten att detta skulle hända.
Ingen kommer att sakna någon eftersom allt upphör existera, vilket är både skönt och tragiskt.
Jag vill iallafall inte deppa ikväll, jag vill mysa med min pojkvän, äta min favoriträtt och skicka ett "jag älskar dig"-sms till  min mamma.  För säkerhets skull alltså,
för om nu allt skulle försvinna imorgon så är det bara så helt enkelt och jag tror att man mår bäst av att inte känna till risken alls.

Så kanske hade det känts bäst för dig att inte läsa denna blogg alls idag,
men detta är trots allt ingen jävla feel-good blogg heller.





och om nu jorden inte går under imorgon, vilket den antagligen INTE gör heller,
så kommer den med alla sannolikhet göra det någon annan gång så ta vara på typ, allt.



"Allt faller, förr eller senare faller allt."
/ Jonas Gardell


och inlägg av mig, Melissa.





 


Kommentarer
Postat av: nikki

Var har du hittat all den där informationen?

2008-09-09 @ 13:46:06
Postat av: André

http://ausikts.blogg.se/

2008-09-10 @ 20:59:49
URL: http://spikpistol.com
Postat av: André

http://blog.wired.com/geekdad/2008/09/the-large-hadro.html

2008-09-10 @ 21:07:33
URL: http://spikpistol.com
Postat av: Anonym

Det inlägget har du skrivit förr.

2010-04-30 @ 16:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0