Jag gillar Abba, Mateus, sommarregn och Max

Jag gillar Abba.
Jag gillar musiken. Så enkel ändå så unik,
lite som Beatles.
Sedan gillar jag Abba.
Jag gillar sillen, så smakrik
perfekt till nypotatis, gräddfil och gräslök.



Jag gillar rosévinet Mateus,
för flaskan är fin och det smakar så gott,
och det är ganska billigt och imorgon är det midsommar,
som om någon skulle kunna undgå det.


Jag gillar skuren som kom när jag var påväg hem från busstationen,
en kall, våldsam regnskur som blötte ner mitt hår,
bara ett par minuter, men den lämnade droppar på min urtvättade skjorta
och glädje i mitt urtvättade hjärta.



och jag gillar dig, Max Lewander
mannen mitt urtvättade hjärta dunkar lite extra för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0