26 Mars, en SKITKALL dag.

I morse bytte jag ut duschen mot två snoozar.
Frågade mamma om det var kallt ute, JÄTTEKALLT sa hon.
Jag är pank och allting kostar pengar.
Vill ha den mintgröna vårjackan på H&M
Vill festa rejelt och känna mig fabolous. 
Jag vill ha massor av dyr foundation, hårspray och smycken.
Allting kostar pengar.

Ikväll ska jag träna afrikansk dans. Det kostar också pengar.
25 kronor låter inte mycket men när man är fattig så är det en grotesk summa.
Jag kan inte tänka på någonting Blondinbella gör eller köper
som "bara" kostar 25 kronor. Hennes toabesök kostar säkert mer. 
Bör dock inte jämföra mig med henne.

Nu kollar jag på "Du är vad du äter"
och äter twix. Skitprogram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0